Bieganie – dlaczego warto?

Co nam daje bieganie? Dlaczego warto wstać rano, mimo że czasami nam się nie chce? Czego możesz się nauczyć biegając? Już śpieszę z odpowiedzią na powyżej zadane pytania. 

1)WYTRWAŁOŚĆ.

Życie to ciągła nauka i wymaga od nas często dużo cierpliwości. Bieganie, jak i każdy sport, uczy hartu ducha, tego, że jak sobie coś postanowisz, to dążysz do osiągnięcia tego pomimo przeciwności losu. Chciałbym, żebyście zobaczyli krótki filmik, w którym znany amerykański aktor Will Smith wypowiada się na temat biegania.

No właśnie. Ważne jest, aby umieć pokonywać samego siebie. Często sami sobie stawiamy granice, obawiamy się czegoś, uważamy,że nie jesteśmy w stanie czegoś zrobić. To są tylko złudne myśli wytworzone przez nasz umysł, a za nimi tak naprawdę nic nie stoi. Bieganie uczy, jak pokonywać swoje słabości i przesuwać owe granice.

2) Sport to zdrowie

To chyba każdy wie, ale dlaczego warto odejść od komputera po przeczytaniu tego posta 🙂 i poruszać się trochę? Osobiście znam wielu ludzi, którym nie odpowiada ich waga, sylwetka, chcieliby coś w sobie zmienić,ale nie wiedzą, od czego zacząć. Warto wyjść z domu i spróbować. Tyle, ile możesz. Na początku nie kieruj się zbytnio swoją ambicją, dlatego że organizm musi się przystosować do większego wysiłku. Sam musisz jednak ocenić swoje siły. Stopniowo warto jednak zwiększać sobie szybkość biegu i dystans. Dostosuj do tego swoją dietę w zależności od tego,co chcesz osiągnąć. Jest na rynku wiele różnych diet – cud. Prawda jest jednak taka, że może schudniecie dzięki nim,ale z czasem dopadnie Was efekt jojo. Nieskuteczne są też te wszystkie produkty fit, np. mam ciasteczka fit, jogurty fit. Zawierają one cukier, więc nie oszukujmy się- to nam w niczym nie pomoże. Podkreślam, najlepszym rozwiązaniem jest ruch i zbilansowana dieta.

3) Lepszy stan psychiczny

Zobaczysz, że zaczniesz się również czuć lepiej psychicznie, dlatego że robisz coś dla siebie, inwestujesz w siebie. Podczas biegania wytwarzają się endorfiny – hormony szczęścia, które powodują,że jesteśmy weselsi. Gdy mamy dobry humor, to lepiej pracujemy, funkcjonujemy w społeczeństwie i osiągamy większe sukcesy. Widzicie,same plusy 😉

4) Systematyczność i sztuka wyrabiania dobrych nawyków

Niezbędna w pracy, czy na uczelni. W większości ludzie mają złe nawyki: codzienne siedzenie przed telewizorem, komputerem itp. Pewne nawyki wyrabiają się same. Służą one polepszeniu nastroju, a do tego w dużej mierze każdy człowiek dąży podświadomie i nie ma w tym nic złego. Na tym przykładzie możemy się jednak nauczyć, jak wyrobić sobie dobre nawyki, tak, aby codzienne bieganie przychodziło niejako samoistnie, bez względu na to, czy danego dnia Ci się chce, czy też nie. Najpierw z pewnością będzie Ci trudno wyjść ze swojej strefy komfortu, ale wtedy tym bardziej nie możesz się poddawać, bo nawyki buduje się przez upór i wytrwałość, o której już wspomniałem.

Podsumowując, biegać warto i do tego Cię ciepło zachęcam. Oczywiście, zdarzają się kontuzje, ale tak jest w każdym sporcie i nie należy się tym przejmować rozpoczynając przygodę z bieganiem.

Pozdrawiam!

-Changemate

Advertisements

4 Comments

  1. Pingback: Samodyscyplina – know how | progress4u

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s